X
تبلیغات
نماشا
رایتل
خبر.متن های عاشقانه.شعر.داستان های اجتماعی.آموزشی.بحث های روانشناسی.مشکلات و آسیب های اجتماعی.حرف های شنیدنی
شنبه 12 آبان 1386
تغذیه و سلامت (۱)

 خود را با سرعت تغییر دهید و بارها از آن لذت ببرید 

 * اسپنسر جانسون *


سلام خدمت دوستان عزیز و گلم . ممنون که به وبلاگ خودتون سر می زنید . مرسی از نظرهای خوبتون همیشه این امید رو به من میدین که بازم بیام و متن بنویسم اینجا . امروز میخوام درباره تغذیه و سلامت بنویسم . بیشتر ما هر موقع غذایی رو که می خوریم بعد یا قبل خوردن غذا به روی برچسب یا اطلاعاتی که از قبل می دونیم مراجعه می کنیم . یعنی بعد غذا می خوایم بدونیم غذایی که ما خوردیم چقدر انرژی یا کالری داره یا چند درصد قند یا چربی یا چیزهای مقوی یا مضر توی غذا ما بوده . هر چی سن آدمها میره بالا حساسیت به دونستن این چیزها هم بیشتر میشه . من می خوام درباره مقدار انرژی که بدن از غذا میگیره صحبت کنم که به اون کالری می گن . بدن هر انسان به طور متوسط با فعالیت معمولی حدود ۱۸۰۰ کبلو کالری انرژی لازم داره . این مقدار به شرطی می تونه درست باشه که وزن فرد در حالت نرمال باشه . مثلا کسی که قدش ۱۷۰ سانتی متره باید وزنش از ۷۳ یا ۷۴ کیلو بیشتر نباشه . همون طوری که گفتم نیاز بدن ما حدود ۱۸۰۰ کالری در روزه که باید بدونیم مواد غذایی که می خوریم هر کدوم چقدر کالری داره . من امروز می خوام مقدار کالری و مقدار انرژی بعضی از غذاهارو بهتون بگم . امیدوارم به دردتون بخوره با توجه به کالری غذاها بدن سالم و تغذیه مناسب داشت باشید . راستی به وبلاگ گروهی من و ارغوان هم سر بزنید و نظرتون رو بگید .

 کالری غذاها :
مقدار کالری موجود در مقدار معیین غذا . مثلا ۱۰۰ گرم اسفناج ۲۵ کالری داره اگه ما ۴۰۰ گرم اسفناج بخوریم ۱۰۰ کالری انرژی به بدن دادیم . توجه کنید که جمع مواد غذایی که در روز می خوریم و برای لاغر ماندن و تناسب اندام  باید ۱۸۰۰ کالری در روز  بشه و زیادی کالری به صورت چربی جذب بدن میشه و انسان چاق میشه ..... آدامس یک عدد : ۲ کالری . آلوی قرمز ۱۰۰ گرم : ۴۵ کالری . اسفناج خام ۱۰۰ گرم : ۲۵ کالری . انار تازه دانه شده  ۱۰۰ گرم : ۶۰ کالری . بادام زمینی ۱۰۰ گرم : ۵۶۰ کالری . بستنی ۱۰۰ گرم : ۱۹۰ کالری . بیسکوییت کرمدار ۱۰۰ گرم : ۵۰۰ کالری . برنج ۱۰۰ گرم ۳۶۰ کالری . برنج پخته شده یک کفگیر : ۲۵۰ کالری . پیتزا ۱۰۰ گرم : ۲۵۰ کالری . کباب برگ یک سیخ یا ۱۰۰ گرم : ۲۰۰ کالری . آب پرتقال یک لیوان ۱۱۰ کالری . پسته ۱۰۰ گرم : ۳۴۰ کالری . پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم : ۴۵۰ کالری . خامه ۱۰۰ گرم : ۲۵۰ کالری . سس گوجه فرنگی ۱۰۰ گرم : ۱۰۰ کالری . سویا ۱۰۰ گرم ۳۸۰ کالری . کیک شکلاتی ۱۰۰ گرم : ۴۰۰ کالری . ماکارانی ۱۰۰ گرم : ۳۶۰ کالری . نوشابه یک لیوان : ۱۰۰ کالری .... مقدار کالری غذاها خیلی زیاده همین چند مورد رو گفتم بقیه کالری هاهم می تونید روی مواد غذایی و خوراکی ببینید . بیشتر بسته های خوراکی مقدار انرژی اون مواد رو زده روی جلدش .  دفعه بعد می خوام درباره مقدار کالری مصرفی صحبت کنم . ما این مواد رو می خوریم و بعدش کارای مختلفی انجام میدیم در روز . دفعه بعد مقدار کالری مصرفی که توی هر کار بدن ما از دست میده رو براتون می گم .

تعداد افراد آنلاین در وبلاگ :

Number of online users in last 3 minutes