X
تبلیغات
رایتل
خبر.متن های عاشقانه.شعر.داستان های اجتماعی.آموزشی.بحث های روانشناسی.مشکلات و آسیب های اجتماعی.حرف های شنیدنی
پنج‌شنبه 1 آذر 1386
تغذیه و سلامت (۲)

سرنوشت خود را با افکار تعیین کنید

* توماس کارلایل *

سلام خدمت دوستان عزیزم . امیدوارم حالتون خوب باشه و هر جا هستید سالم و پر انرژی باشید . امروز می خوام دنبال بحث قبلی تغذیه و سلامت رو ادامه بدم . توی قسمت قبلی گفتم که هر غذایی چقدر کالری یا انرژی داره . مثلا 100 گرم ماکارانی حدود 350 کالری داره . گفتم که بدن ما میتونه روزانه 1800 تا 2000 کالری جذب کنه که این بستگی به فیزیک بدن و نوع وزن افراد داره . این مقدار برای یه وزن متناسبه . ما وقتی غذا می خوریم بدن ما کالری های مواد غذایی رو جذب می کنه . پس چطوری این مقدار کالری از بدن ما دفع میشه و به انرژی تبدیل میشه و ما می تونیم کارهای روزمره خودمون رو انجام بدیم؟ بدن ما وقتی کالری مواد غذایی رو جذب کرد به واسطه هر کاری یک مقدار انرژی معیین رو از بدن خارج می کنه و اون رو به انرژی کار تبدیل میکنه همون طوری که توی درس فیزیک هم خوندیم . وقتی بدن ما کاری رو انجام میده کالری و انرژِی مصرف میکنه . ما انسان ها در روز کارهای مختلفی رو انجام میدیم که انرژی های مختلفی رو مصرف می کنه که در پایین به این فعالیت ها اشاره می کنم . خیلی از شما دوستان هم ایمیل زده بودید بهم و سوالات تغذیه ای داشتید . منم در حد یه نویسنده وبلاگ اطلاعات دارم و سوالات تغذیه ای رو باید از کارشناس تغذیه بپرسید . از همه شما ممنونم که به وبلاگ توجه دارید و با نظرات خوبتون به من این امید رو میدین که بیام و ادامه متن ها رو توی وبلاگ بنویسم .

مقدار کالری مصرفی :

کالری های مصرفی سوزانده شده طی یک ساعت برای انسان با وزن متعادل . توجه کنید که مقدار کالری های سوخته شده توسط بدن برحسب یک ساعته یعنی اگه یک ساعت بخوابیم 70 کالری بدن ما مصرف می کنه که اگه این مقدار به دو ساعت برسه 140 کالری سوخت میشه از بدن . مقدار کالری بر حسب یک ساعت کار مداومه که بدن ما از خودش مصرف می کنه . نشستن : 100 کالری . ایستادن : 120 کالری . رانندگی : 120 کالری . ظرفشویی : 135 کالری . خیاطی : 135 کالری . آشپزی : 150 کالری . نرمش : 170 کالری . پیاده روی : 180 کالری . تعمیر لوازم منزل : 185 کالری . گردگیری : 190 کالری . اتوکشی : 200 کالری . قالیبافی : 240 کالری . جارو برقی کشیدن : 270 کالری . پینگ پونگ : 275 کالری . پارو کردن برف : 300 کالری . رقص : 300 کالری . ,والیبال : 350 کالری . عملگی ساختمان : 360 کالری . بیل ردن : 390 کالری . پارو زدن قایق : 400 کالری . دو چرخه سواری : 400 کالری . کلنگ زدن : 420 کالری . قدم زدن تند : 480 کالری . هندبال : 550 کالری . فوتبال : 550 کالری . اسکی : 600 کالری . یوگا : 650 کالری . اره کردن با دست : 690 کالری . کوهنوردی : 1100 کالری . شنا : 700 کالری . بوکس : 1000 کالری . وزنه برداری : 1100 کالری . اسکی در زمین هموار : 1200 کالری . کشتی : 1350 کالری .... مقدار انرژی بعضی از کارها و فعالیت هارو بهتون گفتم . مثلا اگه یک ساعت یوگا انجام بدین بدن ما 650 کالری مصرف مکنه و به همین صورت کارهای مختلف دیگه کالری بدن رو می سوزونه و اون رو تبدیل به انرژی کار میکنه . امیدوارم همیشه سالم باشید . قدر سلامتی تون رو بدونید و همیشه سعی کنید بدن سالم داشته باشید و بدنتون رو سالم نگه دارید . از همین جا به آقای ملکی هم سلام می کنم امیدوارم همیشه خوب باشه  و ایشالا کسالت زوده زود بر طرف بشه و به امید خدا دیگه فکر هیچی رو نکنه

شنبه 12 آبان 1386
تغذیه و سلامت (۱)

 خود را با سرعت تغییر دهید و بارها از آن لذت ببرید 

 * اسپنسر جانسون *


سلام خدمت دوستان عزیز و گلم . ممنون که به وبلاگ خودتون سر می زنید . مرسی از نظرهای خوبتون همیشه این امید رو به من میدین که بازم بیام و متن بنویسم اینجا . امروز میخوام درباره تغذیه و سلامت بنویسم . بیشتر ما هر موقع غذایی رو که می خوریم بعد یا قبل خوردن غذا به روی برچسب یا اطلاعاتی که از قبل می دونیم مراجعه می کنیم . یعنی بعد غذا می خوایم بدونیم غذایی که ما خوردیم چقدر انرژی یا کالری داره یا چند درصد قند یا چربی یا چیزهای مقوی یا مضر توی غذا ما بوده . هر چی سن آدمها میره بالا حساسیت به دونستن این چیزها هم بیشتر میشه . من می خوام درباره مقدار انرژی که بدن از غذا میگیره صحبت کنم که به اون کالری می گن . بدن هر انسان به طور متوسط با فعالیت معمولی حدود ۱۸۰۰ کبلو کالری انرژی لازم داره . این مقدار به شرطی می تونه درست باشه که وزن فرد در حالت نرمال باشه . مثلا کسی که قدش ۱۷۰ سانتی متره باید وزنش از ۷۳ یا ۷۴ کیلو بیشتر نباشه . همون طوری که گفتم نیاز بدن ما حدود ۱۸۰۰ کالری در روزه که باید بدونیم مواد غذایی که می خوریم هر کدوم چقدر کالری داره . من امروز می خوام مقدار کالری و مقدار انرژی بعضی از غذاهارو بهتون بگم . امیدوارم به دردتون بخوره با توجه به کالری غذاها بدن سالم و تغذیه مناسب داشت باشید . راستی به وبلاگ گروهی من و ارغوان هم سر بزنید و نظرتون رو بگید .

 کالری غذاها :
مقدار کالری موجود در مقدار معیین غذا . مثلا ۱۰۰ گرم اسفناج ۲۵ کالری داره اگه ما ۴۰۰ گرم اسفناج بخوریم ۱۰۰ کالری انرژی به بدن دادیم . توجه کنید که جمع مواد غذایی که در روز می خوریم و برای لاغر ماندن و تناسب اندام  باید ۱۸۰۰ کالری در روز  بشه و زیادی کالری به صورت چربی جذب بدن میشه و انسان چاق میشه ..... آدامس یک عدد : ۲ کالری . آلوی قرمز ۱۰۰ گرم : ۴۵ کالری . اسفناج خام ۱۰۰ گرم : ۲۵ کالری . انار تازه دانه شده  ۱۰۰ گرم : ۶۰ کالری . بادام زمینی ۱۰۰ گرم : ۵۶۰ کالری . بستنی ۱۰۰ گرم : ۱۹۰ کالری . بیسکوییت کرمدار ۱۰۰ گرم : ۵۰۰ کالری . برنج ۱۰۰ گرم ۳۶۰ کالری . برنج پخته شده یک کفگیر : ۲۵۰ کالری . پیتزا ۱۰۰ گرم : ۲۵۰ کالری . کباب برگ یک سیخ یا ۱۰۰ گرم : ۲۰۰ کالری . آب پرتقال یک لیوان ۱۱۰ کالری . پسته ۱۰۰ گرم : ۳۴۰ کالری . پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم : ۴۵۰ کالری . خامه ۱۰۰ گرم : ۲۵۰ کالری . سس گوجه فرنگی ۱۰۰ گرم : ۱۰۰ کالری . سویا ۱۰۰ گرم ۳۸۰ کالری . کیک شکلاتی ۱۰۰ گرم : ۴۰۰ کالری . ماکارانی ۱۰۰ گرم : ۳۶۰ کالری . نوشابه یک لیوان : ۱۰۰ کالری .... مقدار کالری غذاها خیلی زیاده همین چند مورد رو گفتم بقیه کالری هاهم می تونید روی مواد غذایی و خوراکی ببینید . بیشتر بسته های خوراکی مقدار انرژی اون مواد رو زده روی جلدش .  دفعه بعد می خوام درباره مقدار کالری مصرفی صحبت کنم . ما این مواد رو می خوریم و بعدش کارای مختلفی انجام میدیم در روز . دفعه بعد مقدار کالری مصرفی که توی هر کار بدن ما از دست میده رو براتون می گم .

پنج‌شنبه 3 آبان 1386
حسرت پرواز

وقتی که تنهایی می یاد حس می کنم که بی کسم

ترانه هام می سوزن و بریده می شه نفسم

ثانیه ها نمی گذرن هیچ موقع فردا نمی یاد

دلم می گه زندگی رو با این همه درد نمی خواد

بسه آخه چقدر می خوای منو به بازی بگیری

کاشکی که راحتم کنی بگی الهی بمیری

بی رحمی عادتت شده دست خودت نیست می دونم

آخر یه روز میری و من در حسرت تو می مونم 

 دست خودت نیست می دونم

تعداد افراد آنلاین در وبلاگ :

Number of online users in last 3 minutes