خبر.متن های عاشقانه.شعر.داستان های اجتماعی.آموزشی.بحث های روانشناسی.مشکلات و آسیب های اجتماعی.حرف های شنیدنی
شنبه 12 آبان 1386
تغذیه و سلامت (۱)

 خود را با سرعت تغییر دهید و بارها از آن لذت ببرید 

 * اسپنسر جانسون *


سلام خدمت دوستان عزیز و گلم . ممنون که به وبلاگ خودتون سر می زنید . مرسی از نظرهای خوبتون همیشه این امید رو به من میدین که بازم بیام و متن بنویسم اینجا . امروز میخوام درباره تغذیه و سلامت بنویسم . بیشتر ما هر موقع غذایی رو که می خوریم بعد یا قبل خوردن غذا به روی برچسب یا اطلاعاتی که از قبل می دونیم مراجعه می کنیم . یعنی بعد غذا می خوایم بدونیم غذایی که ما خوردیم چقدر انرژی یا کالری داره یا چند درصد قند یا چربی یا چیزهای مقوی یا مضر توی غذا ما بوده . هر چی سن آدمها میره بالا حساسیت به دونستن این چیزها هم بیشتر میشه . من می خوام درباره مقدار انرژی که بدن از غذا میگیره صحبت کنم که به اون کالری می گن . بدن هر انسان به طور متوسط با فعالیت معمولی حدود ۱۸۰۰ کبلو کالری انرژی لازم داره . این مقدار به شرطی می تونه درست باشه که وزن فرد در حالت نرمال باشه . مثلا کسی که قدش ۱۷۰ سانتی متره باید وزنش از ۷۳ یا ۷۴ کیلو بیشتر نباشه . همون طوری که گفتم نیاز بدن ما حدود ۱۸۰۰ کالری در روزه که باید بدونیم مواد غذایی که می خوریم هر کدوم چقدر کالری داره . من امروز می خوام مقدار کالری و مقدار انرژی بعضی از غذاهارو بهتون بگم . امیدوارم به دردتون بخوره با توجه به کالری غذاها بدن سالم و تغذیه مناسب داشت باشید . راستی به وبلاگ گروهی من و ارغوان هم سر بزنید و نظرتون رو بگید .

 کالری غذاها :
مقدار کالری موجود در مقدار معیین غذا . مثلا ۱۰۰ گرم اسفناج ۲۵ کالری داره اگه ما ۴۰۰ گرم اسفناج بخوریم ۱۰۰ کالری انرژی به بدن دادیم . توجه کنید که جمع مواد غذایی که در روز می خوریم و برای لاغر ماندن و تناسب اندام  باید ۱۸۰۰ کالری در روز  بشه و زیادی کالری به صورت چربی جذب بدن میشه و انسان چاق میشه ..... آدامس یک عدد : ۲ کالری . آلوی قرمز ۱۰۰ گرم : ۴۵ کالری . اسفناج خام ۱۰۰ گرم : ۲۵ کالری . انار تازه دانه شده  ۱۰۰ گرم : ۶۰ کالری . بادام زمینی ۱۰۰ گرم : ۵۶۰ کالری . بستنی ۱۰۰ گرم : ۱۹۰ کالری . بیسکوییت کرمدار ۱۰۰ گرم : ۵۰۰ کالری . برنج ۱۰۰ گرم ۳۶۰ کالری . برنج پخته شده یک کفگیر : ۲۵۰ کالری . پیتزا ۱۰۰ گرم : ۲۵۰ کالری . کباب برگ یک سیخ یا ۱۰۰ گرم : ۲۰۰ کالری . آب پرتقال یک لیوان ۱۱۰ کالری . پسته ۱۰۰ گرم : ۳۴۰ کالری . پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم : ۴۵۰ کالری . خامه ۱۰۰ گرم : ۲۵۰ کالری . سس گوجه فرنگی ۱۰۰ گرم : ۱۰۰ کالری . سویا ۱۰۰ گرم ۳۸۰ کالری . کیک شکلاتی ۱۰۰ گرم : ۴۰۰ کالری . ماکارانی ۱۰۰ گرم : ۳۶۰ کالری . نوشابه یک لیوان : ۱۰۰ کالری .... مقدار کالری غذاها خیلی زیاده همین چند مورد رو گفتم بقیه کالری هاهم می تونید روی مواد غذایی و خوراکی ببینید . بیشتر بسته های خوراکی مقدار انرژی اون مواد رو زده روی جلدش .  دفعه بعد می خوام درباره مقدار کالری مصرفی صحبت کنم . ما این مواد رو می خوریم و بعدش کارای مختلفی انجام میدیم در روز . دفعه بعد مقدار کالری مصرفی که توی هر کار بدن ما از دست میده رو براتون می گم .

پنج‌شنبه 3 آبان 1386
حسرت پرواز

وقتی که تنهایی می یاد حس می کنم که بی کسم

ترانه هام می سوزن و بریده می شه نفسم

ثانیه ها نمی گذرن هیچ موقع فردا نمی یاد

دلم می گه زندگی رو با این همه درد نمی خواد

بسه آخه چقدر می خوای منو به بازی بگیری

کاشکی که راحتم کنی بگی الهی بمیری

بی رحمی عادتت شده دست خودت نیست می دونم

آخر یه روز میری و من در حسرت تو می مونم 

 دست خودت نیست می دونم

تعداد افراد آنلاین در وبلاگ :

Number of online users in last 3 minutes